Podle posledních zpráv se společnost Google chystá představit nového AI asistenta určeného speciálně pro softwarové vývojáře. Má zefektivnit celý proces kódování – od psaní kódu až po testování a dokumentaci – a potenciálně tak osvobodit vývojáře od mnoha časově náročných úkolů.
Firma už nástroj předvedla zaměstnancům a vybraným externím vývojářům před svou výroční konferencí I/O, která se uskuteční už 20. května. Tím však ambice Googlu nekončí. Společnost testuje také hlasové interakce poháněné AI Gemini, které budou součástí vyvíjeného zařízení pro rozšířenou realitu.
Využívají vaši zaměstnanci pokročilou datovou analytiku?
Oba projekty jsou součástí širší strategie, jejímž cílem je prolnout generativní AI celým softwarovým ekosystémem Googlu a zajistit smysluplnou návratnost nemalých investic, které společnost na AI vynaložila.
Bitva o podnikovou umělou inteligenci
Dle Sharatha Srinivasamurthyho z analytické společnosti IDC, kterého cituje magazín Computerworld.com, Google do souboje o rozvoj AI v oblasti produktivity na pracovišti přichází se silnými zbraněmi. Vývojáři totiž dle něj tráví jen asi 16 % svého času vývojem, 14 % psaním požadavků a testovacích případů a zbytek provozními činnostmi.
„Existuje obrovská příležitost některé z těchto úkolů automatizovat a agenturní umělá inteligence v tom může hrát roli,“ predikuje.

To představuje příležitost pro společnosti, které mohou překonat rámec běžných chatbotů a vytvořit inteligentní asistenty schopné zvládat skutečné pracovní postupy vývojářů – přesně na to se zřejmě zaměřuje Google. Dle Prabhu Rama ze společnosti Cybermedia Research Googlu hraje do karet nativní architektura postavená na cloudu, integrace Workspace a existence Gemini.
Chystaný nástroj prý představuje „strategický posun od pasivní asistence k aktivní orchestraci, což je v souladu s nastupujícím trendem autonomních agentů na pracovišti, kteří proaktivně vykonávají úkoly v rámci pracovních postupů.“
Vyvážení příležitostí a rizik
Vzhledem k tomu, že Google začleňuje umělou inteligenci do svých platforem stále hlouběji, musí podnikoví zákazníci zvážit přínosy pro produktivitu a potenciální obavy týkající se kontroly, dodržování předpisů a zabezpečení.
„Přístup Googlu vyvolává také zásadní obavy týkající se suverenity dat, hranic modelového tréninku a zabezpečení,“ upozorňuje Ram. Aby si Google získal důvěru podniků, musí podle Rama upřednostnit transparentnost, zavázat se, že nebude uchovávat proprietární data, a vytvořit robustní rámce správy.
Dlouhodobý úspěch totiž může záviset stejně tak na budování důvěry a dodržování předpisů jako na technických inovacích.

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computertrends s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.
Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.
Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.
O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.