Nová funkce ChatGPT usnadňuje nakupování

7. 5. 2025

Sdílet

Autor: Radan Dolejš s podporou AI
Nová nakupovací funkce ChatGPT připomíná Google Nákupy. Její výsledky vyhledávání však nejsou sponzorované.

Společnost OpenAI rozšířila možnosti služby ChatGPT o nové nákupní funkce, které uživatelům umožňují vyhledávat produkty a nakupovat prostřednictvím e-shopů po přesměrování z rozhraní ChatGPT. Aktualizace se týká všech uživatelů bez ohledu na to, zda jsou přihlášeni k účtu, nebo ne.

Adam Fry, který má vývoj vyhledávacích funkcí ChatGPT na starosti, během ukázky pro časopis Wired předvedl, jak systém poskytuje doporučení produktů na základě uvedených preferencí uživatelů, uložených vzpomínek a recenzí produktů z celého webu. 

„Nakupování v ChatGPT se podobá nakupování ve službě Google Nákupy,“ uvádí Wired. Když uživatelé kliknou na obrázek produktu, rozhraní zobrazí na pravé straně obrazovky několik prodejců s tlačítky pro dokončení nákupu. V současnosti je však funkce teprve testována v oblasti elektroniky, módy, domácích potřeb a kosmetických výrobků.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computertrends? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Přístup ChatGPT se vyznačuje způsobem shromažďování informací. Recenze produktů pocházejí z různých online zdrojů, včetně vydavatelů a uživatelských fór jako je Reddit. Uživatelé mohou ChatGPT dokonce nařídit, které zdroje recenzí mají být při vytváření doporučení upřednostněny. 

Na rozdíl od doporučení založených na algoritmech, na základě kterých funguje Google, se ChatGPT snaží porozumět recenzím produktů a preferencím uživatelů více konverzačním způsobem. Pokud se například někdo zmíní, že dává přednost černému oblečení od konkrétních prodejců, systém si tyto preference zapamatuje pro budoucí nákupní doporučení.

Důležité také je, že umístění produktů ve výsledcích vyhledávání nejsou sponzorována, jak tvrdí OpenAI. 

Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
0:00/

„Nejsou to reklamy,“ řekl Fry serveru Wired. „Nejsou sponzorované.“ Podle serveru TechCrunch nebude společnost OpenAI za nákupy uskutečněné prostřednictvím služby ChatGPT dostávat žádné provize. 

prace_s_linuxem_tip

Otázkou však je, jak tato služba může ovlivnit příjmy partnerů třetích stran, které vydavatelé, ale třeba také influenceři získají z toho, že produkt doporučí a nakupující jej pořídí na základě jejich doporučení, přístupem z jejich webu. Fry uvedl, že OpenAI plánuje „experimentovat s celou řadou různých způsobů“, jak zajistit, aby tyto subjekty o své příjmy nepřišly.

A i když výsledky momentálně nejsou sponzorovány, vyvstává také otázka, jak chování spotřebitelů ovlivní sama umělá inteligence a její přesvědčovací schopnosti. Zvlášť po nedávné kritice uživatelů, že po aktualizaci se ChatGPT chová ve vztahu k uživateli příliš podlézavě…

 

Computertrends si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným magazínem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computertrends je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.