Společnost Apple tento týden opět vydala novou verzi softwaru pro iPhone 3G. Podle reakcí uživatelů však ani firmware 2.0.2 neřeší problémy s prací ve 3G sítích.
Nová aktualizace se objevila dva týdny po softwaru 2.0.1 a podobně jako v jeho případě, ani nyní Apple opravy nespecifikoval a komentář se omezuje jen na prohlášení, že došlo k „opravě chyb“ (bug fixes).
Uživatelé od nového firmwaru očekávali hlavně opravu problémů při dlouhodobějším používání připojení prostřednictvím 3G sítí a řada z nich je nyní zklamána. Většina z těch, kteří poslali své komentáře na fórum podpory Applu po nainstalování nového softwaru 2.0.2 tvrdí, že nedostatky jako přerušené hovory, slabá síla signálu či nízká rychlost surfování stále přetrvávají.

Uživatelé o problémech s 3G sítěmi mluví už prakticky od uvedení nového iPhonu 11. července. Na fórum podpory Applu bylo posláno již více než 2000 zpráv popisující problémy s uskutečňováním hovorů v oblastech pokrytých 3G sítěmi, slabým signálem a také rychlostmi stahování dat, které značně zaostávají za slibovanými hodnotami.
I když Apple tyto problémy veřejně příliš nekomentuje, některé zdroje tvrdí, že na opravě firmwaru se intenzivně pracuje. Nicméně jak je vidět, zatím s ne příliš valnými úspěchy. Ovšem je potřeba přiznat, že pár uživatelů, kteří si nový software 2.0.2 nainstalovali, postřehli drobné změny a například uživatel vegasj tvrdí, že „nyní mu přístroj ukazuje čtyři čárky signálu a ne nulu až dvě jako předtím“. Takže za zkoušku rozhodně nový firmware stojí.
Aktualizace je k dispozici ke stažení z iTunes po připojení iPhone k osobnímu počítači. iTunes se pak dotážou, zda uživatel chce opravdu instalovat nový software a následně se starají o celý proces aktualizování.
Vzhledem k tomu, že od zítřka bude iPhone 3G dostupný i na našem trhu, dá se předpokládat, že čeští uživatelé se brzy připojí k diskuzi ohledně řešení tohoto problému.
Zdroj: Infoworld.com
Viz také:
Analytici jsou k iPhone 3G stále skeptičtí
Obavy z bezpečnosti iPhonu stále zavírají dveře do firem