Každý třetí Evropan chce chytré hodinky

6. 2. 2016

Sdílet

Autor: Fotolia © Robert Lehmann
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již v tomto roce. Vyplynulo to z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 procent pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • Přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %)
  • Navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %)
  • Telefonické a video hovory (32 %)
  • Bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %)
  • Sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %)

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). 54 procent Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se smartwatch v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování své značky nebo pro zasílání cílených nabídek.

hacking_tip

„Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětluje možnosti Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 procentům z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 procent oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.