E-maily už čtou většinou boti, lidé je ani neotevřou

Sdílet

Autor: Computerworld.cz s využitím Dall-E
V roce 2025 tvořila robotická otevření e-mailů přibližně 65 procent všech zaznamenaných interakcí, meziročně jde o nárůst zhruba 15 procent. Na konci roku 2021 to bylo jen deset procent. Vyplývá to ze statistik české technologické firmy Mailkit.

Antispamové filtry, AI skenery a bezpečnostní roboti dnes generují falešná otevření i kliknutí, která vypadají jako lidské akce, ale ve skutečnosti jimi nejsou.

„Za patnáctiprocentním nárůstem oproti předchozímu roku stojí rozšíření detekčních systémů na straně poskytovatelů, rostoucí využití AI pro kontrolu obsahu a také nárůst bezpečnostních skenů v rámci korporátních sítí,“ komentuje Libor Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit, která disponuje vlastní infrastrukturou pro měření reálných dat.

Kyberbezpečnost a zákony bez obalu
Kyberbezpečnost a zákony bez obalu
0:00/

Automatičtí boti otevírají e-maily, klikají na odkazy a simulují lidské chování, vše v zájmu bezpečnosti uživatelů a detekce škodlivého obsahu.

Důsledky zkreslených dat přitom mohou být pro firmy a e-shopy fatální. Investují peníze do oslovování databází, které ve skutečnosti nefungují.

„Předchozí dodavatel e-mailingových služeb vyřadil chybně klientovi zhruba 40 000 kontaktů, protože nedokázal rozlišit skutečné a robotické interakce a NHI například zcela nesmyslně spouštěly další kampaně v rámci automatizovaných scénářů,“ dodává Nádvorník.

linux_sprava_tip

Způsobí rozmach genAI energetickou krizi? Přečtěte si také:

Způsobí rozmach genAI energetickou krizi?

Podle něj je nutné, aby se firmy a e-shopy zaměřily na další metriky, které poskytují reálný obraz o doručitelnosti a zapojení uživatelů.

„Úspěch e-mailingu se neměří jen mírou otevřených zpráv. Důležité je, aby e-maily končily ve složce doručené pošty, aby měla odesílací doména dobrou pověst, a aby se minimalizoval počet nedoručených zpráv. Klíčové je také sledovat, kolik příjemců e-mail zaujme natolik, že kliknou na odkaz, navštíví web či e-shop a nakonec i nakoupí. Jen kombinace těchto ukazatelů dává smysluplný obraz o tom, jak e-mail skutečně funguje,“ radí Libor Nádvorník.

Computertrends - promo

Computertrends si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným magazínem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computertrends je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.