Každá čtvrtá návštěva míří na Google a YouTube – internet stále patří gigantům

11. 3. 2025

Sdílet

Autor: Radan Dolejš s podporou AI
V loňském roce strávili uživatelé internetu na celém světě prohlížením webu v průměru šest hodin a 38 minut denně, což představuje téměř třetinu jejich bdělého času. Na chytré telefony připadalo 95 % celkového webového provozu, zatímco pouhé dvě webové stránky, YouTube a Google, si připsaly ohromující pětinu všech návštěv.

Podle údajů společnosti Techgaged.com, ovládaly YouTube a Google v roce 2024 zhruba 25 % celosvětového webového provozu, čímž si upevnily postavení nejdominantnějších sil na internetu.

Návštěvnost Googlu překonává všechny přední webové stránky dohromady; YouTube překonává ostatní giganty sociálních médií o 40 %.

Máme nové jméno

Po více než třech dekádách existence otvírá magazín Computerworld novou kapitolu. Tradiční průvodce světem IT, který si za 36 let existence vybudoval pověst jednoho z nejdůvěryhodnějších tuzemských zdrojů pro IT profesionály, se od nynějška jmenuje Computertrends.

Navzdory tvrdé konkurenci TikToku, Instagramu, Redditu a ChatGPT zůstávají Google a YouTube nejnavštěvovanějšími webovými stránkami na světě, což dokazuje, že jsou stále největšími hráči v digitálním prostoru. Jejich dominance je ještě působivější, když se podíváme, kolik času lidé tráví na jiných platformách. 

V roce 2024 strávili uživatelé systému Android na TikToku v průměru 310 měsíčních relací, přičemž sledováním videí strávili téměř 32 hodin, což je o tři hodiny více než na YouTube a dvakrát více než na Facebooku nebo Instagramu.

Navzdory popularitě sociálních sítí však YouTube zůstává místem, kde se vyhledává videoobsah, zatímco Google zůstává hlavním centrem vyhledávání na internetu. Dokazuje to zpráva Digital 2025; Global Overview Report.

Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
0:00/

V roce 2024 generovaly Google a YouTube přibližně 25 % celosvětového webového provozu, což znamená, že každá čtvrtá návštěva webových stránek směřovala na tyto dvě platformy. Samotný Google se na celkové návštěvnosti webu podílel 18,73 %, což je téměř třikrát více než druhý YouTube a více než dalších 14 nejnavštěvovanějších webových stránek dohromady.

Údaje o návštěvnosti webu YouTube byly také velmi působivé. Zatímco TikTok a Instagram jsou na špici v době používání, YouTube zůstal online videopohonem, který generoval 6,44 % celkového webového provozu, což je téměř o 40 % více než Facebook, TikTok, Instagram, X, Reddit a WhatsApp dohromady.

Statistiky ukazují, že Facebook byl třetí nejnavštěvovanější webovou stránkou, na kterou připadalo 2,76 % celkové návštěvnosti, což je 2,5krát méně než YouTube a 6,5krát méně než Google. Pětici nejnavštěvovanějších webových stránek uzavírají Instagram a WhatsApp, na které připadá 1,33 %, resp. 1,03 % celkové návštěvnosti webu.

Microsoft si bude účtovat za bezpečnostní aktualizace Windows 10. Kolik to bude? Přečtěte si také:

Microsoft si bude účtovat za bezpečnostní aktualizace Windows 10. Kolik to bude?

Sociální média zaostávají, zatímco ChatGPT se posouvá vzhůru

Zbytek seznamu odhalil některé zajímavé trendy mezi uživateli internetu. Přestože se X (dříve Twitter) potýká s trvalým poklesem uživatelů, návštěvnosti i inzerentů v důsledku kontroverzních změn platformy, rozhodnutí vedení a změn politiky, stále je šestou nejnavštěvovanější webovou stránkou, která v loňském roce představovala 1 % celkového webového provozu.

zabbix_tip

Wikipedie, která se umístila na sedmém místě s 0,89% podílem, čelila rostoucí konkurenci ChatGPT, která s 0,8% podílem nezůstala daleko za ní. Tím se platforma poháněná umělou inteligencí dostala před hlavní internetové značky, jako je Reddit (0,79 %), Yahoo (0,78 %) a Amazon (0,61 %).

Statistiky také ukazují, že 15 nejnavštěvovanějších webových stránek se podílelo na 37,5 % veškerého webového provozu mezi 10 000 nejnavštěvovanějšími stránkami, což dokazuje, že internetu nadále dominuje malý počet platforem.

 

Computertrends si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným magazínem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computertrends je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.