Umělá inteligence v elektronické poště? Již realita…

10. 2. 2025

Sdílet

Autor: ZEBRA
Pro IT správce je doručená pošta často nepřehledným bojištěm. Přehlcení e-maily, přísné požadavky na dodržování požadovaných standardů a potřeba okamžitého přístupu k informacím vytvářejí značný mix problémů. Tyto potíže nejen zpomalují práci, ale zvyšují i úroveň stresu a vystavují organizace rizikům spojeným s porušováním předpisů. Do hry vstupuje umělá inteligence (AI), která mění způsob, jakým s e-maily nakládáme.

Umělá inteligence není jen další nástroj – je to změna paradigmatu ve správě e-mailů. Díky využití strojového učení a zpracování přirozeného jazyka řeší nástroje založené na umělé inteligenci dlouhodobé problémy a otevírají nové hranice v efektivitě komunikace. Od inteligentního filtrování a automatických kontrol dodržování standardů až po pokročilé funkce vyhledávání. AI mění elektronickou poštu ze zdroje stresu na jakýsi e-mail 2.0, tedy efektivnější a výkonnější pracovní nástroj.

Co AI v e-mailech umožňuje?

  • Efektivnější komunikace –nejnovější e-mailové systémy na bázi AI umějí shrnout dlouhá e-mailová vlákna, a dokonce generovat obsah, což uživatelům umožňuje rychle pochopit klíčové body.
  • Vyšší úroveň zabezpečení –nástroje pro filtrování škodlivého obsahu vytvářejí a přizpůsobují bezpečnostní pravidla na základě konkrétního odvětví a lokality organizace.
  • Rychlejší vyhledávání –díky AI vyhledávání v poště je možné mít důležité informace okamžitě po ruce, což zvyšuje rychlost rozhodování a celkovou operativnost.
  • Odbourávání jazykových bariér – e-mailoví klienti se s vícejazyčnou komunikací vypořádávají s pomocí překladu e-mailů a messagingu v reálném čase.

V GFI Software věnujeme integraci AI do našich produktů velkou pozornost. Například GFI MailEssentials Copilot již dokáže zabezpečovat příchozí a odchozí poštu s inteligentním generováním pravidel, které se adaptuje na konkrétní lokalitu, odvětví a měnící se e-mailové hrozby. Tento přístup k dodržování předpisů zajišťuje, že e-mailová komunikace zůstane bezpečná a v souladu s předpisy, a to s minimem nutných manuálních zásahů.

Kromě výše zmíněných funkcí bude další produkt – GFI KerioConnect Copilot – schopen od příštího roku navíc agregovat dlouhá e-mailová vlákna a generovat dodatečný obsah, který zhušťuje e-maily do stravitelných informací, což uživatelům umožní rychle pochopit klíčové body. Schopnosti umělé inteligence sahají dál než k pouhému shrnutí: pokročilé funkce asistence při psaní nabídnou návrhy na zpřesnění navržených odpovědí, úpravu tónu a upozornění na potenciální chyby.

Výhled do budoucna

Když se díváme do budoucnosti správy e-mailů, obzor je plný možností. Prediktivní analýza chování e-mailů, hlubší integrace s dalšími podnikovými systémy a pokroky ve zpracování přirozeného jazyka jsou jen některé oblasti inovací.

bitcoin_smenarna

Nasazení umělé inteligence do správy podnikové elektronické pošty není jen o efektivitě – jde o transformaci způsobu komunikace v digitálním věku. Využitím nástrojů na bázi AI mohou firmy revolučně změnit své procesy správy elektronické pošty, což vede ke zvýšení produktivity a efektivnější komunikaci. Pokud se aplikuje správně, technologie umělé inteligence poskytuje významnou konkurenční výhodu.

AI v kybernetické bezpečnosti

IT administrátoři vidí v umělé inteligenci nejen potenciální pomoc, ale také ohrožení. Přesto se AI stále více prosazuje nejen v podpůrných, ale také v samotných procesech kybernetické bezpečnosti, jako je například pokročilá analýza logů či optimalizace provozu firemní sítě, kde dokáže automatizovat řadu rutinních a časově náročných činností.

Podle aktuálního průzkumu GFI Software má AI největší potenciál v pokročilé analýze logů (46 % dotázaných), v přehledu o provozu a optimalizaci sítě (24 %), ochraně před škodlivými e-maily (17 %) a identifikaci zranitelností (14 %). Jednoznačně hlavním přínosem je úspora času díky automatizaci rutinních činností (84 %).

Jozef Kačala, viceprezident GFI Software

Autor článku