Menší e-shopy i kamenné prodejny začínají sázet na externí logistiku, posledním příkladem je Super zoo

28. 5. 2025

Sdílet

super zoo, kurýr, wolt Autor: Super zoo

Expresní doručování zboží v konkrétním časovém slotu se v posledních letech stává běžnou součástí českého e-commerce. Zatímco dříve tuto službu nabízeli hlavně prodejci potravin nebo restaurace, dnes ji stále častěji zavádějí i obchodníci z dalších segmentů – včetně chovatelských potřeb. 

Super zoo, jeden z největších hráčů v této oblasti, dnes rozšířil svůj e-shop o možnost expresního rozvozu ve spolupráci s externím partnerem, kurýrní službou Wolt Drive. Naskočil tak na trend poslední doby, kdy obchodníci outsourcují doručení na specializované logistické firmy, aby mohli zákazníkům nabídnout větší flexibilitu, rychlost a pohodlí.

Využívají vaši zaměstnanci pokročilou datovou analytiku?

Expresní rozvoz chovatelských potřeb z e-shopu Super zoo je dostupný ve více než 95 prodejnách ve 36 městech po celé ČR, což podle firemních průzkumů pokrývá 37 % českých domácností. Na Slovensku funguje služba ve 28 prodejnách a dosahuje na 30 % domácností. 

Zákazníci si mohou zvolit hodinové okno doručení až na tři dny dopředu. Omezení se týkají hlavně rozměrnějších položek, které nelze přepravit osobním automobilem, například velkých terárií nebo akvárií.

Zákazníci nejčastěji objednávají objemné zboží, jako jsou pytle granulí nebo steliva, které je obtížné dopravit běžnými prostředky. Služba umožňuje doručení i většího množství zboží v jedné zásilce. Výhodou je možnost naplánovat si doručení na konkrétní čas, což zvyšuje komfort zejména v městských oblastech. Z pohledu zákaznických dat tvoří většinu online nákupů ženy (70 %), přičemž hlavní skupinou jsou lidé ve věku 25–55 let. Převážná část návštěv e-shopu (80 %) přichází z mobilních zařízení.

Video ke kávě

Máte čas na rychlé a informativní video?

Trend využívání externích doručovacích služeb není omezen pouze na segment chovatelských potřeb. Podobný model funguje například u prodejců potravin (Rohlík, Košík), lékáren (Pilulka, Benu), květinářství (Fleurop, Květiny Expres) nebo prodejen elektroniky (Alza). Tito obchodníci buď mají vlastní rozvoz nebo spolupracují s platformami jako Wolt, DoDo nebo Bolt Food, které zajišťují rychlé doručení zboží v rámci hodinových slotů nebo dokonce do několika desítek minut.

Výhodou tohoto přístupu je možnost rychle reagovat na poptávku, nabídnout zákazníkům větší flexibilitu a zároveň snížit náklady spojené s provozem vlastní logistické flotily. Externí doručovací služby často poskytují i marketingovou podporu a technologické zázemí, které by menší obchodníci sami obtížně budovali.

Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
Kybernetická bezpečnost: Podcast o tajemstvích bezpečnostních operačních centrech s Pavlem Hrabcem
0:00/

Zákazníci si stále častěji vybírají obchodníky, kteří umožňují plánovat doručení na konkrétní čas. Tento model, původně typický pro rozvoz potravin, se rychle rozšiřuje i do dalších segmentů. Slotová doručení zvyšují komfort, protože zákazník nemusí čekat celý den na kurýra, ale může si přesně naplánovat převzetí zásilky. Podle zkušeností Super zoo se tento model osvědčil zejména u objemných objednávek, které by jinak byly logisticky náročné.

Expresní doručování a využívání externí logistiky je jedním z hlavních trendů v českém e-commerce. Obchodníci tím reagují na rostoucí očekávání zákazníků ohledně rychlosti a pohodlí. Současně investují do rozvoje personalizace, mobilních aplikací a digitálních služeb, které mají za cíl zlepšit uživatelský zážitek a posílit loajalitu zákazníků. Vypadá to, že se slotová doručení a flexibilní logistika brzy stanou standardem napříč různými segmenty maloobchodu.

 

Computertrends si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným magazínem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computertrends je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Našli jste v článku chybu?