V Česku se více než 70 % bývalých vězňů vrací zpět za mříže. Hlavní příčinou jsou obtížné sociální podmínky, absence rodinného zázemí a problémy s duševním zdravím. Klíčovým řešením je smysluplná práce už během výkonu trestu, která vězně připraví na život po propuštění. Věznice proto hledají nové způsoby jejich zapojení do pracovního procesu.
Česká společnost Conectart provozuje call centra už ve čtyřech věznicích, kde vězni získávají pracovní návyky a nové dovednosti. Nejnověji spustila provoz ve věznici Mírov na konci loňského roku, kde na telefonu pracují i nejpřísněji střežení odsouzení.
Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computertrends? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.
Vězni v Mírově nyní pracují v call centru, kde se podílejí na telefonických kampaních a získávají základní pracovní dovednosti. Práce za mřížemi jim dává nejen možnost vydělat si peníze, ale především je připravuje na návrat do běžného života. Jejich úkolem je navolávání darů pro dobročinné a prospěšné projekty, jako je například Linka bezpečí.
„Call centrum v areálu naší věznice je pro naše odsouzené nejen pracovní příležitostí, ale i šancí získat zkušenosti, které zvyšují jejich šance na úspěšnou resocializaci. Zřizovatel call centra dokonce nabízí tuto práci odsouzeným i po ukončení výkonu trestu, vysvětluje ředitel věznice Mírov Aleš Friedl.

Podle Ilony Kmoškové, manažerky call centra Conectart, tento projekt dokazuje, že i vězni v nejpřísněji střežených zařízeních jsou schopni smysluplné práce. „Vězni zapojení do projektu dokázali během krátké doby zvládnout práci, která je náročná na empatii a komunikační dovednosti. Tento model zaměstnávání se osvědčil a přináší výsledky jak pro odsouzené, tak pro společnost.“
V současnosti v mírovském call centru pracuje 25 odsouzených, přičemž na letošek je naplánované rozšíření kapacity na 32 osob. Conectart zaměstnává vězně dlouhodobě, a kromě Mírova provozuje call centra už ve třech dalších věznicích po celé ČR. Zaměstnávání vězňů přináší výhody nejen jim, ale i společnosti. Odsouzení si osvojí užitečné dovednosti a mají větší šanci najít si po propuštění práci. Díky příjmu mohou splácet dluhy a zajistit si stabilnější budoucnost.
Conectart pokračuje v rozšiřování projektu zaměstnávání vězňů a na jaře otevře nové call centrum ve východních Čechách. O podobný provoz už projevila zájem i další věznice v tomto regionu. Letos se tak do práce v call centrech napříč pěti věznicemi zapojí až 150 odsouzených.
Computertrends si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným magazínem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computertrends je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.